Tom Hanks

Detta forum är till för film-, bok- och musikdiskussioner.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Tom Hanks

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » mån okt 07, 2019 7:46 pm

Började att titta på Cast Away igår, en smått otroligt berättelse förstås och vill minnas att jag uppskattade den väldigt mycket när jag såg den på bio runt millennieskiftet. Efter den blev jag serverad Forrest Gump av Netflix, en ännu mer otrolig berättelse förstås samtidigt som den har ett typ av upplägg som jag inte tycker mig känna igen från någon annan film över huvud taget. Trots att de flesta scenerna förstås gick att minnas måste jag säga att den filmen har växt för mig över tid på något vis.

Big och Rädda meninge Ryan har jag nog sett på långt tillbaka i tiden och kan knappt minnas vad jag tyckte om dem. Vad har herrarna för åsikt om Tom Hanks och finns det rentav något filmtips med honom som ni känner har en plats här på Retrobutiken?
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Tom Hanks

#2 Inlägg av uberkaktus » tis okt 08, 2019 12:54 pm

Cast Away har inte tidigare varit någon favorit, men det låter helt klart som att det förtjänar en andra chans.

Själv gillar jag Catch me if you can med Hanks och Leo. Riktigt trevlig rulle som jag antar ni redan har sett?

Apollo 13 hör också till höjdarna och Turner and Hooch är lite skön 80-tals nostalgi.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Re: Tom Hanks

#3 Inlägg av Ebermann » tis okt 08, 2019 8:01 pm

uberkaktus skrev:
tis okt 08, 2019 12:54 pm
Cast Away har inte tidigare varit någon favorit, men det låter helt klart som att det förtjänar en andra chans.

Själv gillar jag Catch me if you can med Hanks och Leo. Riktigt trevlig rulle som jag antar ni redan har sett?

Apollo 13 hör också till höjdarna och Turner and Hooch är lite skön 80-tals nostalgi.
Catch me if you can har setts. Tror faktiskt det var i Kiev, så det är några år sedan. Men jag minns att jag uppskattade den!

Däremot har jag aldrig sett Cast Away. Vill också nämna hans fantastiska insatser i de två(?) Dan Brown-filmatiseringarna av Da Vinci-koden och den där andra som jag inte minns vad hette. De var...alternativt kvalitativa, kanske vi kan kalla det. :petar:
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Skriv svar