Forrest Gump

Detta forum är till för film-, bok- och musikdiskussioner.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Forrest Gump

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons maj 20, 2015 12:40 am

Hittade Forrest Gump på Netflix och slog på denna film utan att fundera särkilt mycket över det.

Jag kan minnas att jag hävdade att filmen bara handlade om en "gubbe på en bänk" när jag var yngre. Denna film fanns även på en VHS-kassett i vardagsrummet på Berghem. Sedan dess har jag väl egentligen endast sett delar av den så ofta att jag troligtvis sett igenom den helt ett antal gånger. En film jag egentligen tänkt att jag haft rätt bra koll på och nästan mest betraktat som någon slags "bakgrundsfilm" som kanske får stå på i bakgrunden hos folk som utför annat.

Jag har nog egentligen inte lyckats ta in detta stycke filmhistoria förrän nu. Vet faktiskt inte vilken film som över huvud taget skulle kunna likna Forrest Gump. Sannolikt den galnaste berättelsen på film, någonsin. Förstår inte vad som skulle kunna jämföras med detta äventyr. Tidigare har jag på något vis helt missat musiken, sammanhanget under Vietnam-kriget och den tid som filmen ska porträttera. Jag blev berörd av denna rulle på ett sätt jag inte hade förväntat mig över huvud taget. Har egentligen inte reflekterat skådespelarinsatsen av Leutenent Dan tidigare. Gillade galet mycket när han vrålar längst upp på en "räktrålare" och även när säger något i stil med "sit down, shut up" till alla soldater. Denna rulle har helt enkelt växt på något vis för mig och blev på allvar berörd av denna historia.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Forrest Gump

#2 Inlägg av uberkaktus » ons maj 20, 2015 12:26 pm

Kul att du gillade den. Det är en film som jag har sett många många gånger även om det är länge sedan nu.

Jag käkade faktisk på Bubba Gumps restaurang när jag var i Monterey. Det är alltså en temarestaurang där filmen rullar konstant och det är massor av memorbilia från filmen som inredning. Riktigt *farfars kalsonger* gott var det dessutom och en kypare som var så där sjukt övertrevlig som bara amerikanare kan vara.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#3 Inlägg av uberkaktus » ons maj 20, 2015 12:27 pm

Förövrigt så är det grymma specialeffekter när de digitalt har plockat bort lt Dans ben.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#4 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre maj 22, 2015 12:46 am

Häftigt med Bubba Gumps restaurang!! Funderade lite på lt Dans ben eftersom det nog inte hade gått att dölja fötterna om böjt dem tillbaka helt enkelt... trevligt att få det frågetecknet uträtat helt enkelt.

Nu blir det mer Netflix...
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Skriv svar