Vikbara lurar!

Detta forum är till för diskussioner om ljud, bild, mobiltelfoner och prylar i allmänhet.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Vikbara lurar!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » tis feb 26, 2019 10:42 pm

Gräsklipparmannen tittade först på presentationen för nya Samsung Galaxy Fold som helt enkelt alltså är en mobil man viker upp som en bok eller liknande. Fick intryck av att det var ganska häftigt men lite mer gimmick-liknande och trots det en förväntad prislapp runt 20 000 kr.

Hur som helst var det dags för Huawei två dagar senare - och rökarkineser släpper väl inte annat än en rökarlur. Måste medge att jag på riktigt blev imponerad av deras mobil som beräknas att kosta mycket "lindriga" 24 laxar för en rökare så att säga. Men efter att sett denna upplever nog själv att detta skulle kunna vara den största förändringen sedan Iphone - alltså inte bara en förutsägbar "evolution" utan något som rentav skulle kunna revolutionera mobilmarknaden ungefär som när smarttelefoner tog över. Även ifall det skulle bli annorlunda upplever jag det förstås mycket spännande med något nytt. Inte rimligt köp än så länge - men en välkommen ingång till hederligt prylnörderi.

https://www.youtube.com/watch?v=tuEnFv_NG9U

Tydligen har Apple patent på liknande och det är väl bara att vänta in att de skapar en lur i ännu bättre utförande. För 30 laxar...
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Vikbara lurar!

#2 Inlägg av uberkaktus » ons feb 27, 2019 8:57 pm

Gräsklipparmannen skrev:
tis feb 26, 2019 10:42 pm
Gräsklipparmannen tittade först på presentationen för nya Samsung Galaxy Fold som helt enkelt alltså är en mobil man viker upp som en bok eller liknande. Fick intryck av att det var ganska häftigt men lite mer gimmick-liknande och trots det en förväntad prislapp runt 20 000 kr.

Hur som helst var det dags för Huawei två dagar senare - och rökarkineser släpper väl inte annat än en rökarlur. Måste medge att jag på riktigt blev imponerad av deras mobil som beräknas att kosta mycket "lindriga" 24 laxar för en rökare så att säga. Men efter att sett denna upplever nog själv att detta skulle kunna vara den största förändringen sedan Iphone - alltså inte bara en förutsägbar "evolution" utan något som rentav skulle kunna revolutionera mobilmarknaden ungefär som när smarttelefoner tog över. Även ifall det skulle bli annorlunda upplever jag det förstås mycket spännande med något nytt. Inte rimligt köp än så länge - men en välkommen ingång till hederligt prylnörderi.

https://www.youtube.com/watch?v=tuEnFv_NG9U

Tydligen har Apple patent på liknande och det är väl bara att vänta in att de skapar en lur i ännu bättre utförande. För 30 laxar...

Helt klart läckra lurar! Det går ju redan idag att köpa en Royole Flexpai i Kina för runt 10 lakan som ska vara den första vikbara luren som man faktiskt kan köpa.

På ett sätt kan jag tycka att det här är det största som hänt sen Lenovo slängde in en projektor i en tablet https://www.lenovo.com/us/en/tablets/an ... ZITZTBYT1F

Spontant tror jag att vi inom en snar framtid kommer alla telefoner vara vikbara för att efter ett tag gå tillbaka och bli platta igen. Ungefär som när tv-apparater ett par år skulle vara "curved" för att sedan bli platta igen.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Skriv svar