Luftpoddar på eller av?

Detta forum är till för diskussioner om ljud, bild, mobiltelfoner och prylar i allmänhet.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Luftpoddar på eller av?

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » lör sep 07, 2019 3:23 pm

Som bekant ser de ut som eltandborsthuvuden i stil med Oral B men folk i huvudstaden här har upptäckt att de går att trycka in i öronen också. Gärna i kombination med att åka en redan trafikfarlig elscooter för att prata i telefon samtidigt.

Jag har aldrig provat Air Pods för egen del men ifall Apple tycker att folk ska se ut på det sättet så kommer folk att anpassa sig antar jag.

Men jag har egentligen på allvar funderat på att införskaffa dessa hörlurar, om inte annat för att helt enkelt prova dem.

Har ni någon erfarenhet av dessa trådlösa hörlurar eller har ni hunnit bilda er någon åsikt? För egen del har jag använt samma lurar Koss the Plug i över 10 års tid som jag helt enkelt bytt ut 2-3 gånger varje år när jag lyckats nöta ut dem eller använt dem i regnväder. Att ställa om till tandborstmunstycken typ känns förstås motvilligt men jag är förstås nyfiken på att ta reda på varför de är så omåttligt populära här.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Re: Luftpoddar på eller av?

#2 Inlägg av Ebermann » lör sep 07, 2019 3:46 pm

Gräsklipparmannen skrev:
lör sep 07, 2019 3:23 pm
Som bekant ser de ut som eltandborsthuvuden i stil med Oral B men folk i huvudstaden här har upptäckt att de går att trycka in i öronen också. Gärna i kombination med att åka en redan trafikfarlig elscooter för att prata i telefon samtidigt.

Jag har aldrig provat Air Pods för egen del men ifall Apple tycker att folk ska se ut på det sättet så kommer folk att anpassa sig antar jag.

Men jag har egentligen på allvar funderat på att införskaffa dessa hörlurar, om inte annat för att helt enkelt prova dem.

Har ni någon erfarenhet av dessa trådlösa hörlurar eller har ni hunnit bilda er någon åsikt? För egen del har jag använt samma lurar Koss the Plug i över 10 års tid som jag helt enkelt bytt ut 2-3 gånger varje år när jag lyckats nöta ut dem eller använt dem i regnväder. Att ställa om till tandborstmunstycken typ känns förstås motvilligt men jag är förstås nyfiken på att ta reda på varför de är så omåttligt populära här.
Säkert bra tills man tappar bort dem, resonerar jag. Och jag gissar att för mig skulle det ta en dag eller två innan de försvann.
Erik Ebermann, retrobutiken.se

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Luftpoddar på eller av?

#3 Inlägg av uberkaktus » lör sep 07, 2019 9:49 pm

Självklart har jag inte testat och är helt klart skeptisk. Dock verkar användarna av dem tycka att de är helt fantastiska så jag ska väl inte klaga.

TWS gör ju några kopior som verkar helt klart dugliga till ett mer rimligt pris om du vill testa på så att säga.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Skriv svar