Retrobutiken Frihetsforum

Vi säljer spel
Aktuellt datum och tid: mån dec 17, 2018 12:11 am

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: sön maj 13, 2012 12:45 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Bordshockey!!

Gräsklipparmannen hittade bordshockeyklubben "BHK Masken" på Facebook. Jag frågade om de spelade något för tillfället men säsongens sista träning hade tydligen redan ägt rum. Däremot fick jag information om en turnering, skånemästaren!

Idag gällde det alltså, Gräsklipparmannen såg till att infinna sig på plats. Jag betalade 20 kr i avgift och det var tydligt att de skämdes över den kostnaden, trots att jag som nybörjare fick vara med för halva priset. Man kan fundera över vad hockeyföräldrar behöver betala för den låtsashockeyn på skridskor. Hur som helst - hockey alltså. H - o - c - k - e -y hockey! Bordshockeypremiär under anordnade former för mig alltså.

Första intrycket blev att jag reflekterade över hur många kufiska typer som verkar kunna rymmas i en och samma lokal. Det visade sig vara riktigt roliga personer. De flesta äldre än 30 - där börjar nog bordshockeykarriären på allvar.

Blev även en lunchrast under turneringen på McDonald's och fick höra fantastiska bordshockeyhistorier. Någon tjeckisk bordshockeyspelare hade tydligen utfört "centrifugen" under bordshockey-VM på ett sätt som verkade minst sagt spektakulärt. En typ av fint alltså. Alla var genuint engagerade i berättelserna och det var förstås mycket svårt att inte fascineras över det fantastiska nörderi den manliga delen av befolkningen kan uppvisa när det behövs. Eller inte behövs över huvud taget, för den delen.

Hur gick det i turneringen då? Gräsklipparmannen hamnade i B-final! En walk over i b-finalserien med fyra spelare kvalificerade mig direkt till final alltså och medförde att jag fick mina första poänger på rankingen på bordshockey.net utan att jag spelat mig till en enda vinst. Inte fel att vara vinnare och finalspelare ändå, visar tveklöst på stor talang om jag får säga det själv.

Uppriktigt var de mycket imponerade över mina färdigheteter som bordshockeyspelare på grund av att jag tidigare alltså spelade mot Christian som jobbade på Noréns och bodde på Berghem några gånger. Han hade tidigare mycket hedersamt alltså en matchtröja upphängd på rummet - bordshockey är allvarsamt. En matchtröja kan alltså vara nödvändigt så man inte råkar passa till fel spelare.

Tydligen tränar de varannan vecka. Varannan träning är i Malmö och den andra i Lund. Om jag kommer att vara med till kommande säsong i höst? Jajemän! Om det blir för seriöst att träna en gång i månaden kan jag alltid sluta...

Bilaga:
DSC_1242.JPG
DSC_1242.JPG [ 753.51 KiB | Visad 1571 gånger ]

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: tis maj 15, 2012 6:53 am 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Läckert!

Centrifugen låter minsann som något som man måste uppleva!

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: tis maj 15, 2012 2:02 pm 
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare

Läjjert! :tummen:

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: sön maj 20, 2012 6:43 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Hur gick det i SM?

Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter