Ebermann goes smartphone?

Detta forum är till för diskussioner om ljud, bild, mobiltelfoner och prylar i allmänhet.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Ebermann goes smartphone?

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » sön maj 13, 2012 2:44 pm

Tänkte mest höra allmänt, har Ebermann planerat in ett införskaffande av en nyare smartphone eller äger du någon för tillfället jag råkat missa? Borde gå att få tag på klart hyfsade lurar till bra priser nu tänker jag. Om inte annat någon från andrahansmarknaden eller liknande.

Jag tänkte egentligen bara kolla vad du har för mobil nu och hur du tänker om mobiler för tillfället? Känner att jag har något slags tomrum av nörderi som kan behöva påfyllning.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Re: Ebermann goes smartphone?

#2 Inlägg av Ebermann » tis maj 15, 2012 2:01 pm

Ebermann har en finfin Nokia 3120! 2mp kamera och 3g! Inte i klass med gamla motorolan, men den duger för stunden. Men vid tillfälle skall jag givetvis införskaffa en monsterlur!'

Förövrigt såg jag ett avsnitt av TBBT igår, som utspelade sig när Leonard flyttade in hos Sheldon. Sheldon hade då en Motorola A925! Bara en sån sak!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#3 Inlägg av Gräsklipparmannen » tis maj 15, 2012 6:07 pm

Ebermann skrev:Ebermann har en finfin Nokia 3120! 2mp kamera och 3g! Inte i klass med gamla motorolan, men den duger för stunden. Men vid tillfälle skall jag givetvis införskaffa en monsterlur!'

Förövrigt såg jag ett avsnitt av TBBT igår, som utspelade sig när Leonard flyttade in hos Sheldon. Sheldon hade då en Motorola A925! Bara en sån sak!
Oh läckert ändå!!

Apropå mobiler bara har jag blivit mycket sugen på att införskaffa en hederlig 3210 igen. Ibland skickar man in mobilen på lagning och liknande och då vore det förstås stil att använda en sådan klassisk mobil för att spela snake. Skulle vara svårt att klara sig utan kamera, eller framförallt finns nog möjlighet att det skulle blir frustrerande med mitt fotografiberoende. Om inte annat får jag konstant bära med mig en systemkamera med ett tremetersobjektiv. Eventuellt.
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#4 Inlägg av Ebermann » tor sep 06, 2012 7:39 pm

Eber har skaffat smartphone! 8 år sedan sist!

Har gått över til den mörka sidan och äger nu en iPhone 4s. Matchar min MacBook fint! Nu skall jag bara lära mig använda den också, så blir det nog bra. Saknar dock en stylus för den rätta känslan!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#5 Inlägg av uberkaktus » tor sep 06, 2012 10:45 pm

Hoppsan, här är det någon som tagit på sig stora spenderarbyxorna!

Hoppas livet med smartphone blir till belåtelse.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#6 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre sep 07, 2012 10:16 am

Ebermann skrev:Eber har skaffat smartphone! 8 år sedan sist!

Har gått över til den mörka sidan och äger nu en iPhone 4s. Matchar min MacBook fint! Nu skall jag bara lära mig använda den också, så blir det nog bra. Saknar dock en stylus för den rätta känslan!
Läckert!! Klart coolt alltså. Svårt att förstå hur man ska klara sig utan dessa prylar efter ett tag. Vad har du hunnit använda den till hittills? Något du redan kommit på att den ofta kan användas till?
Bild

Skriv svar