Eber goes Mac!

Detta forum är till för diskussioner om ljud, bild, mobiltelfoner och prylar i allmänhet.
Meddelande
Författare
Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Eber goes Mac!

#1 Inlägg av Ebermann » tis aug 07, 2012 6:08 am

Har gått och blivit MacÄgare, eller iallafall MacFörvaltare på äldre dar. Festligt. Surfar på en MacBook Pro just nu, på Flygplatsen i Melbourne i väntan på vidare färd mot Stockholm via Singapore och London. Mac-Smack-Tack-Lack! Det rimmar ju!

På köpet insett att det finns fräsigare bildbehandlingsprogram än MS Paint, vilket totalt vänt upp och ner på Ebers föreställning om vad som är möjligt att åstadkomma med bilder i en dator. Mac? Jatack!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Re: Eber goes Mac!

#2 Inlägg av Gräsklipparmannen » tis aug 07, 2012 9:19 pm

Ebermann skrev:Har gått och blivit MacÄgare, eller iallafall MacFörvaltare på äldre dar. Festligt. Surfar på en MacBook Pro just nu, på Flygplatsen i Melbourne i väntan på vidare färd mot Stockholm via Singapore och London. Mac-Smack-Tack-Lack! Det rimmar ju!

På köpet insett att det finns fräsigare bildbehandlingsprogram än MS Paint, vilket totalt vänt upp och ner på Ebers föreställning om vad som är möjligt att åstadkomma med bilder i en dator. Mac? Jatack!
:tummen: :tummen:

Läckert!!

Det kan jag tänka mig att det gått framåt! Är det Photoshop som är installerat eller något mer Mac typ?

Paintbrush till windows 3.11 är för övrigt kanske min favorit. Framförallt då man kunde rita något och skriva ut en hel patron. Typ.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Re: Eber goes Mac!

#3 Inlägg av Ebermann » tor sep 06, 2012 7:37 pm

Paintshop har jag, men än så länge håller jag med till Preview, ett inbyggt program, som säkert är jättesimpelt. Men hightech jämfört med Paint!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Skriv svar