Gräsklipparmannen goes headset!

Detta forum är till för diskussioner om ljud, bild, mobiltelfoner och prylar i allmänhet.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Gräsklipparmannen goes headset!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » tor jan 31, 2013 9:59 pm

Har tidigare inte använt headset till mobilen på grund av att jag föredragit bättre lurar. Men nyligt upptäckte jag något fantastiskt för mig - Koss The Plug finns nu som headset!

Koss iSpark. Samma hederliga koss med dundrande bas. Fast med möjlighet att prata när det ringer. Har använt dessa koss-lurar sedan jag använde mp3-spelare och vet förstås inte hur många jag avverkat på vägen. En mycket god nyhet för mig alltså.

Headset - hur är det? Mycket nice måste jag säga. Hör bättre, hörs bättre, bekvämare att slippa hålla i luren och kan dessutom svara direkt när det ringer. Dessa stänger alltså även ute ljudet från andra som är mycket nice förstås.

Oh jess. En bekvämlighet minst sagt. Sedan är jag nöjd om de håller i några dagar bara eftersom dessa har ännu mer elektronik som kan gå sönder. Men då är det väl bara att följa rutinen och skicka in dem igen.

Föredrar ni headset när ni pratar i mobil?
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Gräsklipparmannen goes headset!

#2 Inlägg av uberkaktus » tor jan 31, 2013 11:24 pm

Gräsklipparmannen skrev:Har tidigare inte använt headset till mobilen på grund av att jag föredragit bättre lurar. Men nyligt upptäckte jag något fantastiskt för mig - Koss The Plug finns nu som headset!

Koss iSpark. Samma hederliga koss med dundrande bas. Fast med möjlighet att prata när det ringer. Har använt dessa koss-lurar sedan jag använde mp3-spelare och vet förstås inte hur många jag avverkat på vägen. En mycket god nyhet för mig alltså.

Headset - hur är det? Mycket nice måste jag säga. Hör bättre, hörs bättre, bekvämare att slippa hålla i luren och kan dessutom svara direkt när det ringer. Dessa stänger alltså även ute ljudet från andra som är mycket nice förstås.

Oh jess. En bekvämlighet minst sagt. Sedan är jag nöjd om de håller i några dagar bara eftersom dessa har ännu mer elektronik som kan gå sönder. Men då är det väl bara att följa rutinen och skicka in dem igen.

Headset kan vara nice. Använder dock det rätt sällan ska jag erkänna. Vanligtvis använder jag hederliga Porta Pro-lurar - som jag vet finns i headsetversion också. Fick ett par Jays-lurar av brorsan i julklapp där micen och knapparna bara funkar till iPhone...
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#3 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre feb 01, 2013 12:49 am

uberkaktus skrev:
Gräsklipparmannen skrev:Har tidigare inte använt headset till mobilen på grund av att jag föredragit bättre lurar. Men nyligt upptäckte jag något fantastiskt för mig - Koss The Plug finns nu som headset!

Headset kan vara nice. Använder dock det rätt sällan ska jag erkänna. Vanligtvis använder jag hederliga Porta Pro-lurar - som jag vet finns i headsetversion också. Fick ett par Jays-lurar av brorsan i julklapp där micen och knapparna bara funkar till iPhone...
Gissar du provat ringa med den ändå? Sony ska använda samma standard tror jag. Dem jag köpt är för Iphone egentligen. Kanske bara värt att prova så att säga om du inte gjort det.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#4 Inlägg av uberkaktus » lör feb 02, 2013 12:27 am

Tro, mig jag har testat. När jag sätter in den i telefonen får jag till och med ett meddelande om att mikrofon och knappar är avaktiverat... Testat ringa och micken är totaldöd.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Skriv svar