Retrobutiken Frihetsforum

Vi säljer spel
Aktuellt datum och tid: tis okt 16, 2018 11:27 pm

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tjing tjong kinesmobil!
InläggPostat: sön jun 02, 2013 4:10 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Gräsklipparmannen har precis beställt en mobil! Efter att tittat runt på olika modeller under en tid har jag haft mycket svårt att bestämma mig. Mest imponerande har jag egentligen upplevt hederliga Galaxy s3 och den nya S4, men vem äger inte en Samsunglur i dagarna egentligen? Börjar ju bli en religion i klass med Apple nästan. Gräsklipparmannen har beställt en Oppo Find 5.

Oppo kanske går att känna igen från dyra Blueray-spelare och är helt enkelt en uppstickare på marknaden i Europa nu med denna mobil som första lansering. En kinamobil som inte bara är en budgetlur utan faktiskt ett specs-monster i allmänhet.

Quad-core 1.5 GHZ

Kamera 13 mpxl med HDR-stöd. Tydligen samma optik som Xperia Z som möjligtvis förmodligen har "näst" bäst kamera på marknaden. Skillnaden är dock att Sony än så länge har bättre mjukvara för fotograferingen så bilderna blir bättre. Oppo släpper dock uppdateringar till mjukvaran varannan vecka, något som nästan verkar galet och de vill som ny tillverkare skapa ett bra gränssnitt och liknande som tar längre tid än att släppa bra hårdvara antar jag. Användare är med att påverka vilka funktioner som ska komma med på deras forum.

Skärm 5", egentligen på gränsen under Phablet så det verkar vara en stadig mobil alltså. Samma storlek som Galaxy S4, HTC One och Xperia Z alltså. Denna verkar även vara mycket ljusstark på grund av TFT-skärm. En stabil telefon minst sagt och det finns en video på youtube där någon använder deras tidigare modell på kinamarknaden för att hamra ner en spik.

Gillar denna video även om han främst verkar prata positivt om mobiler:

[nytube]XkqiFOvF8v0[/nytube]

Än så länge har inte "project firefly" släppts som verkar snabba upp launchern fullständigt och kommer med nya funktioner förstås. Än så länge finns inte mjukvaran på Svenska men de arbetar med att släppa det så jag tror denna telefon blir bäst lite senare i sommar helt enkelt. Tills dess kanske det blir att använda Nova Launcher eller liknande.

Bild

Här hamras det en bit in i filmen:

[nytube]6tMyDKdFs-o[/nytube]

Här finns mycket info från hemsidan de säljer från:
http://europe.oppostyle.com/home/8-find-5-white.html

Hoppas förstås att kunna få den levererad innan bröllopet men mest troligt tar det längre tid. Får se om processorn består av nudlar eller vad man nu kan oroa sig för. Men hittills framstår det som en stadig pjäs.

Bild

Rapportera detta inlägg
 Inläggsrubrik: Re: Tjing tjong kinesmobil!
InläggPostat: sön jun 02, 2013 6:46 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Den verkar helt klart stabil! Återkom med recension!

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: tor jun 20, 2013 11:20 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Har det dunkat hem någon kinamobil ännu?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: fre jun 21, 2013 1:46 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

uberkaktus skrev:
Har det dunkat hem någon kinamobil ännu?

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Jajemän!! En riktigt fin pjäs alltså. Riktigt nice och finns potential i denna att bli en redig rökarlur. Skoj att du frågar och återkommer om denna. Hittills är det faktiskt inte mycket jag saknar förutom det som ska släppas lite senare. Konstaterar att mobilerna börjar vara redo för stora skärmar. Känns förfärligt mesigt att återgå till min förra nu som jag fortfarande har kvar, som visserligen endast har 4,2".

Bild

Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm