Retrobutiken Frihetsforum

Vi säljer spel
Aktuellt datum och tid: sön dec 16, 2018 11:00 pm

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis aug 12, 2014 11:02 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Har bestämt mig för vad balubongerna från sommarjobbet ska omvandlas till - en projektor! Har faktiskt drömt om att ha en projektor ända sedan hederliga tiden på Tomtebo. Att det finns fördelar med en tv påverkar mig faktiskt inte - nu är frågan vilken projektor det slutar med!

Det jag funderar på är att införskaffa en ljusstark projektor eftersom jag inte kommer använda den så mycket till film, det blir helt enkelt snarare Fifa, NHL, rock band, youtube, musikvideor, tapout, morgonprogram i vanlig ordning, kanske Apple-tv och till att prova Netflix. Kanske även att använda pc till musikproduktion på storbild, en spontan tanke jag fick just för tillfället.

När det kommer till duk vet jag faktiskt inte, det enda jag vet med säkerhet är att jag inte vill ha någon sladdrig gardin från taket.

Har herrarna några spontana förslag eller tips på vad man borde tänka på? Mottages tacksamt förstås!

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: ons aug 13, 2014 10:01 am 
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare

Projj!! :yxan:

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: fre aug 22, 2014 11:12 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Det låter helt klart rimligt att slänga iväg stålarna från sommarjobbet på en projj!!

Musikproduktion på projj låter som en rätt dum idé där jag tror det skulle vara bättre och smidigare med dubbla skärmar. Ska du mest använda projektorn för spel bör du kika efter en projj med låg inputlag.

Annars skulle jag rekommendera en projektor med låg ljudnivå, hyfsad ljusstyrka och en lampa med lång brinntid och billiga extra lampor så man inte behöver snåla. Bror min köpte en Benq DLP-projj för ett tag sedan och den funkade i alla fall bra att spela Dreamcast på.

När jag skulle köpa projj för en herrans massa år sedan tyckte jag att DLP-projektorerna var alldeles för dåliga med för mycket regnbågseffekter, men jag antar att de har blivit bättre nu.

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: lör aug 23, 2014 9:15 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

uberkaktus skrev:
Det låter helt klart rimligt att slänga iväg stålarna från sommarjobbet på en projj!!

Musikproduktion på projj låter som en rätt dum idé där jag tror det skulle vara bättre och smidigare med dubbla skärmar. Ska du mest använda projektorn för spel bör du kika efter en projj med låg inputlag.

Annars skulle jag rekommendera en projektor med låg ljudnivå, hyfsad ljusstyrka och en lampa med lång brinntid och billiga extra lampor så man inte behöver snåla. Bror min köpte en Benq DLP-projj för ett tag sedan och den funkade i alla fall bra att spela Dreamcast på.

När jag skulle köpa projj för en herrans massa år sedan tyckte jag att DLP-projektorerna var alldeles för dåliga med för mycket regnbågseffekter, men jag antar att de har blivit bättre nu.

Häftigt, kul att höra! Tror faktiskt min Drömkastare gömmer sig hos Prullmeister på Haga sedan endast ett fåtal år tillbaka. Virtua Tennis på proj till Dreamcast... med ett riktigt VMU... oh, något som borde testas. Även kanske Tony Hawk 2 till Dreamcast. Vet inte om herrarna sett mitt skateboardåkande på Facebook? Kan i alla fall garantera att Gräsklipparmannen utförde något självaste Tonkan lyft av kepsen för...

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: lör feb 20, 2016 7:04 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Vet inte om jag nämde det, men för ett år sedan lirade jag Virtua Tennis på en supermodern projj på två meter bild nere i min brors källare. Magiska tider!

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: sön feb 21, 2016 10:51 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Fantastiskt!! Uppriktigt så vet jag inte vad som hände med mitt projektorköp för övrigt. Kan kostatera att jag inte hade några bekymmer att spendera pengarna på annat i alla falll. Proj für alles!

Bild

Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm