Retrobutiken Frihetsforum

Vi säljer spel
Aktuellt datum och tid: mån dec 17, 2018 12:17 am

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör aug 23, 2014 9:30 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Gräsklipparmannen har som bekant funderat över möjligheterna att ta sig runt med enkelhet - något som skulle förenkla min vardag väsentligt. Idag kan jag stolt berätta att första steget är avklarat!

Gräsklipparmannen kände sig plötsligt 10 år äldre idag - och tänker till fullo njuta av den bekvämlighet som följer. Jag har investerat i ett komfortstyre!

Det första jag gjorde idag var att cykla iväg till Biltema för att investera i ett nytt styre, en ny sadel (komfort med fjädrar...) och nya bromsklossar. Färden gick senare under dagen till en cykelverkstad i närheten för att köpa en framlykta för en motsvarande summa pengar.

Som pricken över I:et pumpade jag slangarna till bristningsgränsen i däcken. Kan nu konstatera att jag har en räsercykel utan motstycke!

Så - en tråd om cyklar alltså! Är jag den enda på forumet som är en priviligerad ägare av en dylik farkost för tillfället? Eller vad har herrarna för erfarenhet av att vara cykelägare? En parentes är för övrigt att jag passade på att testa Biltemas elcykel idag. Faktiskt ingen helt dum upplevelse och tror nog att det kan bli riktigt intressant framöver när de går tystare, driver bättre och inte väger så mycket. Eller helt enkelt en elcykel som inte kommer från Biltema vore nog rätt intressant redan nu...

Bilaga:
2014-08-23 12.50.19.jpg
2014-08-23 12.50.19.jpg [ 3.51 MiB | Visad 1757 gånger ]

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: sön aug 24, 2014 10:22 am 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Snajdigt med uppdaterad cykel :partyman:

Själv har jag en Monark Citymail-cykel. Stor tung och rejäl. Jag tog faktiskt och pumpade hjulen på den och tog ut den på en tur tidigare i sommar och tyckte det var rätt trevligt. Annars har jag knappt cyklat alls de senaste åren.

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: tis sep 09, 2014 7:11 pm 
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare

För ett år sedan, i samband med att vi flyttade till Stockholm fick jag ärva min mors cykel då hon köpte en ny. En rejäl Giant tant-cykel med 7 växlar. Racer så det förslår! Men den blev aldrig använd i storstan och behövde repareras en smula. Så väl i Luleå sökte jag upp Cykel-Micke med sitt garage i källaren. Lämnade in den 4 på eftermiddagen - 8 på morgon därpå kom ett SMS om att den var färdig!

Numer rullar jag fram i Luleå! Dessutom fick Fru Johansson en egen tant-racer av sin far som var på besök. Så nu rullar vi båda fram! Känns riktigt. Svensson. Otäckt.

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: ons sep 10, 2014 10:42 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Ebermann skrev:
För ett år sedan, i samband med att vi flyttade till Stockholm fick jag ärva min mors cykel då hon köpte en ny. En rejäl Giant tant-cykel med 7 växlar. Racer så det förslår! Men den blev aldrig använd i storstan och behövde repareras en smula. Så väl i Luleå sökte jag upp Cykel-Micke med sitt garage i källaren. Lämnade in den 4 på eftermiddagen - 8 på morgon därpå kom ett SMS om att den var färdig!

Numer rullar jag fram i Luleå! Dessutom fick Fru Johansson en egen tant-racer av sin far som var på besök. Så nu rullar vi båda fram! Känns riktigt. Svensson. Otäckt.

Är det inte dags att skaffa bil så ni slipper rulla runt?

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: tor sep 11, 2014 12:20 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Ebermann skrev:

Häftigt! Damracers är ju egentligen smidiga förstås.

Stämmer för övrigt ryktet som fanns om en blind cykelreparatör på sandbacka? Har för mig att det var där någon synskadad som utförde ett imponerande arbete.

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: fre sep 12, 2014 9:03 am 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Den blinda cykelreparatören har jag lämnat in en cykel till! Hans verkstad låg (ligger?) mycket riktigt på Sandbacka vid Norra Ersmarksvägen om jag inte missminner mig. Vi lämnade in brorsans militärcykel där bland annat bromsarna hade gett upp. När vi väl skulle hämta ut den sa han att det var tur att vi kommit till honom eftersom han minsann var den enda i stan som hade delar till en sådan gammal cykel.

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: lör sep 13, 2014 10:54 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

uberkaktus skrev:
Den blinda cykelreparatören har jag lämnat in en cykel till! Hans verkstad låg (ligger?) mycket riktigt på Sandbacka vid Norra Ersmarksvägen om jag inte missminner mig. Vi lämnade in brorsans militärcykel där bland annat bromsarna hade gett upp. När vi väl skulle hämta ut den sa han att det var tur att vi kommit till honom eftersom han minsann var den enda i stan som hade delar till en sådan gammal cykel.

:tummen:

Klart nice. För övrigt en som jag arbetade med i sommar som skulle starta eget med att sälja teknik till cyklar och skapa produkter på egen hand. Förstod inte hälften vad det handlade om, men trevligt med 93:or som har framtidsplaner alltid...

Bild

Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+01:00 Europe/Stockholm