Retrobutiken Frihetsforum

Vi säljer spel
Aktuellt datum och tid: tis okt 16, 2018 11:32 pm

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: 2 laxar i en laxtop!
InläggPostat: fre okt 17, 2014 6:29 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Gräsklipparmannen har investerat i en laptop! Såg en annons i den fantastiska tidningen Metro om en laptop för två laxar på Siba. Borde helt klart vara en skrivmaskin av klass tänkte Gräsklipparmannen som nu skriver från denna gigantiska burk med 15.6"-skärm.

Konsterar att de vid mötet på Siba först ville sälja en dyrare modell, sedan ytterligare mjukvara, tilläggsförsäkring och slutligen SIBA-kortet som de alltså tar betalt för. Möjligtvis helt rimligt att förvänta sig på grund av e-handeln om Gräsklipparmannen får spekulera.

Hur som helst - en gigantisk lågprestandaburk, skrivmaskin och bloggenerator. För en dubbellax. Känns för tillfället faktiskt helt rätt.

Det är alltså denna det handlar om:
http://www.siba.se/product/17063775/com ... ef=section

Bild

Rapportera detta inlägg
 Inläggsrubrik: Re: 2 laxar i en laxtop!
InläggPostat: mån okt 20, 2014 10:54 am 
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare

På!

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: mån okt 20, 2014 12:34 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Yup! Konstaterar att en otymplig och släpbar pjäs passar mycket väl i det gräsmanska hushållet.

Såg på Veckans brott som jag konstaterar har börjat med ny säsong. Nästan laggfritt!

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: tor okt 23, 2014 10:46 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Två lax på en laxtopp låter jäkligt prisvärt!

Hur långsam är den egentligen? På jobbet tar jag emot en hel del av motsvarande specad Asus-dator som brukar ramla i bitar titt som tätt.

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: lör okt 25, 2014 4:41 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

uberkaktus skrev:
Två lax på en laxtopp låter jäkligt prisvärt!

Hur långsam är den egentligen? På jobbet tar jag emot en hel del av motsvarande specad Asus-dator som brukar ramla i bitar titt som tätt.

Inte så extremt långsam egentligen, blir ett problem när uppdateringar laddas hem samtidigt dock. Vågar mig inte på att installera något direkt krävande och blir helt enkelt att försöka behålla den som surfmaskin utan att installera mer än exakt nödvändigt. Men till YouTube, surfa och skriva så fungerar den fint! Men det känns fortfarande som att jag inte hade vågat mig på ännu kassare specs, det känns ändå som gränsfall på något vis. Det jag inte tänkte på innan var att ljudkortet skulle kunna vara så kasst att det faktiskt "märks av". Det gör det. Men fungerar i alla fall. Så - måste faktiskt säga att jag är nöjd med denna hittills.

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: fre maj 15, 2015 12:26 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Denna hederliga burk har varit till god nytta men duger inte för att driva webbutik. Det fina med det är att jag helt sonika kan införskaffa en ny som jag skriver på företaget. Har länge funderat på ny Ipad - min nuvarande Mini duger inte till det jag hade önskat. Men det får bli en duglig laptop för balubongerna och ge sig in i denna köpdjungel på nytt istället. Egentligen väntar jag väl bara in något bra erbjudande innan sommaren som helt enkelt får duga. SSD-disk helt klart ett plus. Hojta till om ni ser något! Jag känner faktiskt för att vara hyfsat "lättlurad" inför detta köp eftersom jag inte har möjlighet att ge mig in i den tid som krävs för att ta reda på vad som verkligen vore den mest prisvärda laptopen för tillfället.

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: fre maj 15, 2015 3:02 pm 
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare

Om herrn känner att den gamla gigantiska skrivmaskinen behöver ett nytt kärleksfullt hem, nu när densamme blir utkonkurrerad, ställer Ebermann gärna upp. ifall att, så där! Har insett att jag behöver en PC nog att skriva på och för att kunna spela lite _gamla_ spel när andan faller på!

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: fre maj 15, 2015 10:47 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Köp nya MacBook eller MacBook Air.

Annars Asus Zen-serie rätt fräsch. Dock rätt mycket problem med dem.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: lör maj 16, 2015 1:49 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Ebermann skrev:
Om herrn känner att den gamla gigantiska skrivmaskinen behöver ett nytt kärleksfullt hem, nu när densamme blir utkonkurrerad, ställer Ebermann gärna upp. ifall att, så där! Har insett att jag behöver en PC nog att skriva på och för att kunna spela lite _gamla_ spel när andan faller på!

Intressant! För tillfället är mitt saldo dock runt 25 kronor på kontot i väntan på en överföring. Lyckades faktiskt budgetera resan mycket väl där det visade sig att täckning saknades på flygplatsen i London. Blev helt enkelt att låna till sista tågresan från Köpenhamn. Men höll mig alltså inom ramarna till att jag var på många mils avstånd från resmålet. För närvarande känns det helt enkelt lockande att sälja iväg den. Men kul att möjligheten finns - burken skulle med all säkerhet trivas omhändertagen i Ebermanskt hushåll.

Zen-serie verkar intressant. Smått nyfiken på nya touchfunktioner och Windows 10 skulle alltså möjligtvis kunna skrälla och rentav vara ett bra operativsystem framöver.

Bild

Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm