Retrobutiken Frihetsforum

Vi säljer spel
Aktuellt datum och tid: mån okt 15, 2018 2:53 pm

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Super Bowl
InläggPostat: tis feb 07, 2017 3:31 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Besökte en sportspub igår för att möta upp svenskar som skulle se på Super Bowl. Med tanke på hur många amerikaner som verkar vara milt besatta av denna händelse så tänkte jag att det borde finnas något som gör denna sändning värd att titta på. Av det som jag tidigare upplevt vara slumpmässigt "bökande" kring en märklig typ av fotboll visade sig faktiskt bjuda på viss underhållning.

En del av upplevelsen var förstås pausunderhållningen - Lady Gaga som slog något slags rekord av drönare i luften som jag förstod det. Sedan sedvanligt clowneri i Gaga-stil. Märkligt och fascinerande måste jag medge.

Jag höll på Atlanta på grund av att en amerikan som jobbade på sommarlägret kommer från just denna plats och har berättat om upplevelsen av att se på "fotboll" där. Verkar klart mäkrigt och tydligen också ett tillfälle då han rent av vågade använda tunnelbanesystemet eftersom de var många i en grupp som följdes åt till matcherna. Att åka tunnelbana ensam verkade tydligen inte komma på tal med tanke på de kriminella gäng som finns. Hur som helst så förlorade Atlanta riktigt snöpligt i den tydligen störta upphämtningen som utförts under Super Bowls historia. Helt klart bättre med en dos av spänning involverad. Imponerades också av tekniken - såg matchen på en rejäl storbild och antar att Super Bowl är bland det bästa man kan uppleva i bildkvalitet och dylikt. Fick nästan anstränga mig att se matchen istället för att imponeras av bild och tekniken kring eventet. Antar att det var positivt.

Super Bowl - mångbananare denna gång måste jag medge.

Bild

Rapportera detta inlägg
 Inläggsrubrik: Re: Super Bowl
InläggPostat: tis feb 07, 2017 7:42 am 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Härlig redogörelse. Själv har jag aldrig förstått storheten men jag antar att man måste sätta sig in i det ordentligt. En kollega till mig tog till och med ledighet igår för att han skulle se matchen.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: ons feb 08, 2017 10:03 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

uberkaktus skrev:
Härlig redogörelse. Själv har jag aldrig förstått storheten men jag antar att man måste sätta sig in i det ordentligt. En kollega till mig tog till och med ledighet igår för att han skulle se matchen.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

En av dem som var där och tittade slängde för övrigt upp en bild på Instagram när vi kollade på SuperBowl. Upptäckte nyligt att en Berghemmare som tydligen jobbat med honom på Aftonbladet i Stockholm kommenterade att hon kände igen oss tre Berghemmare som såg på matchen och verkade rätt paff av denna iakttagelse i och med att hon följer hans Instagram. Den slitna klyschan att "världen är liten" ogillar jag nog dock ännu mer efter att genomlidigt flygresan till Australien. Den känns ganska stor oavsett vilka bekantskaper som reser runt, antar jag.

Bild

Rapportera detta inlägg
InläggPostat: tor feb 09, 2017 2:11 pm 
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare

Jag vill minnas att Cyber Martin hade ett spel till SNES som var Amerikansk Fotboll, fast med Loony Tones-karaktärer. Minns också att få förstod vad man skulle göra...men vi lärde oss vad en yard var!

Det är nog det närmste jag kommit NFL hittils. Och så brukar jag se bilder varje november när Frälsningsarmén i USA har nåt kontinuerligt samarbete med Dallas Cowboys där man har nån show och gör reklam för julinsamling "Julgrytan" (som är en gigantisk sak i USA, jämfört med Sverige).

Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm