Donkey Konga

Samlingsforum för äldre Nintendokonsoler såsom NES, SNES, N64 och GameCube
Meddelande
Författare
uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Donkey Konga

#1 Inlägg av uberkaktus » tis sep 28, 2010 11:51 pm

Jag diskuterade lite med en kollega på spelavdelningen häromdagen hur det såg ut på marknaden med dansmattespel till tresextin. Han visade en matta som man kunde koppla till boxen, dock inte trådlöst och han sa att vi knappt sålde något alls av den och han hävdade att det inte var så inne längre helt enkelt.

Nu helt plötsligt kom jag och tänka på Donkey konga-kongasana! Kan man få tag på sådant billigt idag och är det värt det?
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Re: Donkey Konga

#2 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons sep 29, 2010 11:11 pm

uberkaktus skrev:Jag diskuterade lite med en kollega på spelavdelningen häromdagen hur det såg ut på marknaden med dansmattespel till tresextin. Han visade en matta som man kunde koppla till boxen, dock inte trådlöst och han sa att vi knappt sålde något alls av den och han hävdade att det inte var så inne längre helt enkelt.

Nu helt plötsligt kom jag och tänka på Donkey konga-kongasana! Kan man få tag på sådant billigt idag och är det värt det?
Dooonkeyyyy Koooongaaa!! Ptja, borde inte spela så stor roll om man kan få tag på det eller ej, det är något man måste äga helt enkelt!

Eber kommer inte in på Rb förresten nu eftersom det varnar för virus. Mitt virus verkar alltså ha tagit ftp-uppgifter och laddat upp viruset på något vis. Ska fixas!
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#3 Inlägg av Ebermann » ons apr 10, 2019 12:14 pm

Ebermann slog till igår och köpte hem Donkey Konga 2 till Nintendos Spelkub. Donkey Konga-fest i påsk!

Donkeeeeeyyyyy KONGA! :band:
Erik Ebermann, retrobutiken.se

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#4 Inlägg av uberkaktus » ons apr 10, 2019 1:39 pm

Ebermann skrev:
ons apr 10, 2019 12:14 pm
Ebermann slog till igår och köpte hem Donkey Konga 2 till Nintendos Spelkub. Donkey Konga-fest i påsk!

Donkeeeeeyyyyy KONGA! :band:
Fantastiskt och kul att höra! Samba de Amigo och Donkey Konga är nog de två spelen som jag är mest sugen att införskaffa till samlingen.

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#5 Inlägg av Ebermann » ons apr 10, 2019 3:10 pm

Förelsår ett styrelse-konga-partaj i Skillingaryd!

Samba de Amigo har jag faktikst aldrig spelat. Känns som att jag missat något.

Kompletta Donkey Konga-paket verkar finnas för runt 600 på Tradera. VIlket faktikst är något mer än jag vill minnas det kostade när det var nytt. Spelet köptes jag förövrigt en lördag efter en tenta på Umeå Universitet. Det snöade. Hemma fick jag ont i axlarna - den klassiska Donkey Konga-åkomman!

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#6 Inlägg av uberkaktus » fre apr 12, 2019 1:05 pm

Ebermann skrev:
ons apr 10, 2019 3:10 pm
Förelsår ett styrelse-konga-partaj i Skillingaryd!

Samba de Amigo har jag faktikst aldrig spelat. Känns som att jag missat något.

Kompletta Donkey Konga-paket verkar finnas för runt 600 på Tradera. VIlket faktikst är något mer än jag vill minnas det kostade när det var nytt. Spelet köptes jag förövrigt en lördag efter en tenta på Umeå Universitet. Det snöade. Hemma fick jag ont i axlarna - den klassiska Donkey Konga-åkomman!
Låter som en plan!

Samba de Amigo spelades live i det här tv-spelsprogrammet som gick på SVT (Kontroll?). Troligtvis världens enda maraccasspel. Dock ser jag att kompletta paket verkar vara fantastiskt dyra.

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#7 Inlägg av Gräsklipparmannen » lör apr 13, 2019 11:04 am

Vore fantastiskt med Konga!

Förvisso inte ett musikspel som med maraccas riktigt, men jag hade inte haft något emot en fiskekontroller till Dreamcast. Vill minnas att det utöver maraccas fanns ett antal lustiga tillbehör. Eller varför inte handla NES-handsken på en gång egentligen? Nåväl, nu rör jag mig lite utanför området med musik men allt som inte är en vanlig kontroller är bättre än en vanlig kontroller antar jag. :banan:

Dooonkey… Kooonga!! Gissar att det var "All the small things" jag tyckte var en upplevelse att trumma till? Vilka låtar är det man kan känna igen för övrigt?
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#8 Inlägg av Ebermann » lör apr 13, 2019 3:54 pm

Hela listen finns här ett wikipedia nära dig!

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_s ... ame_series

Som man kan gissa är de europeiska utgåvorna försedda med helt annan musik än de japanska versionerna. Och givetvis har Nintendo inte velat betala för riktiga originalversioner av poplåtarna utan låtit något slags coverband sjunga in alla. Det känns tryggt!

Skriv svar