Vilka spel till kexboxen?

Diskussioner om Playstation 3, Xbox 360 och Nintendo Wii
Meddelande
Författare
uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Vilka spel till kexboxen?

#1 Inlägg av uberkaktus » tis sep 09, 2008 3:04 pm

Nu när man är kexbox 360-ägare börjar man så lite smått fundera vilken mjukvara man ska mata den med.

Jag laddade hem demot till Geometry Wars och det verkar sjukt roligt. Så snart jag har luskat ut hur mycket 800 ms-points är så kanske jag köper det rentav.

Spel som känns givna att införskaffa är:

Halo 3
Ninja Gaiden II
Lego Star Wars complete saga
Bioshock
Table Tennis
Virtua Tennis 3
Orange Box
Gears of War

Spel som jag är lite sugen på

Soul Calibur IV
Viva Pinata - som jag i ärlighetens namn inte vet vad det är men det verkar kul
COD IV
COD 3

Men vad finns det mer för spel som är intressanta? Någon som hittar ett bra tips får ni gärna tipsa ;)

Dancing stage med dansmatta kanske vore något? Burén har fortfarande min gamla dansmatta till Kexbox modell äldre, då det var länge sedan man kunde dansa loss. Jag måste kolla upp om man kan köra det nya på live!, vore kul i så fall.

På tal om ingenting alls har jag sett att man kan köpa Xbox Live! medlemskap på eBay för typ 350:- för 13 månader istället för 599.- för 12 månder som det kostar i normalfallet.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Cyber Martin
Wrestling något ;)
Wrestling något ;)
Kontakt:

Re: Vilka spel till kexboxen?

#2 Inlägg av Cyber Martin » tis sep 09, 2008 9:50 pm

Om du nu vill ha Gears of War så kan du nog gilla Army of Two också. Kan vara värt att slå en kik i alla fall.
Wrestling to da People!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#3 Inlägg av Gräsklipparmannen » tis sep 09, 2008 10:21 pm

uberkaktus skrev:Nu när man är kexbox 360-ägare börjar man så lite smått fundera vilken mjukvara man ska mata den med.

Jag laddade hem demot till Geometry Wars och det verkar sjukt roligt. Så snart jag har luskat ut hur mycket 800 ms-points är så kanske jag köper det rentav.

Spel som känns givna att införskaffa är:

Halo 3
Ninja Gaiden II
Lego Star Wars complete saga
Bioshock
Table Tennis
Virtua Tennis 3
Orange Box
Gears of War

Spel som jag är lite sugen på

Soul Calibur IV
Viva Pinata - som jag i ärlighetens namn inte vet vad det är men det verkar kul
COD IV
COD 3

Men vad finns det mer för spel som är intressanta? Någon som hittar ett bra tips får ni gärna tipsa ;)

Dancing stage med dansmatta kanske vore något? Burén har fortfarande min gamla dansmatta till Kexbox modell äldre, då det var länge sedan man kunde dansa loss. Jag måste kolla upp om man kan köra det nya på live!, vore kul i så fall.

På tal om ingenting alls har jag sett att man kan köpa Xbox Live! medlemskap på eBay för typ 350:- för 13 månader istället för 599.- för 12 månder som det kostar i normalfallet.
Grattis till inköpet!! :drinkers: :partyman: :partyman: Blir garanterat många roliga timmar framför kexboxen!

Gears of War, Call of duty 3, Table Tennis och Virtua Tennis 3 är spel du borde låna av mig innan jag fixat live! Har såklart spelat ut vt och cod. GoW har jag inte spelat på väldigt länge. Sen måste såklart gräsklipparmannen skaffa live-konto så vi kan mötas där när du bestämt vilka spel du vill skaffa!

Call of Duty 3 är hur bra som helst. Har inte spelat fyran men har hört att det är väldigt kort singelplayerläge. GTA 4 är helt klart roligt om än rätt överskattat. Har Gaiden II släppts än? Garanterat stencoolt!! :banan:
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#4 Inlägg av uberkaktus » ons sep 10, 2008 2:03 am

Jag pratade med min bror som lovade att skicka över Gears of War och Bioshock i alla fall så jag kan leka med dem ett tag. Dessutom kom en polare över med lite spel han inte spelade för tillfället: Forza 2, Kameo, Perfect Dark och Test Drive Unlimited.

Råkade beställa Ninja Gaiden II på El-giganten i kväll för 299:-, man kan beställa på internets och hämta i butik för att slippa frakt. Får väl se om jag känner mig tillräckligt rik för att åka och hämta ut det i morgon.

Annars så testade vi lite Live! i dag med Forza 2. Funkade rätt bra, dock lät jag min kompis spela mest eftersom jag än så länge är helt värdelös.

Har du reggat något Live!-konto? Vi kan ju lägga till varandra på vännerlistan i så fall ;) Annars är det ju bara att du köper medlemskap på eBay som sagt.

Är förresten lite sugen att beställa VT3 för ~180:- från VG+, men jag tror jag håller mig lite.

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#5 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons sep 10, 2008 12:58 pm

uberkaktus skrev:Jag pratade med min bror som lovade att skicka över Gears of War och Bioshock i alla fall så jag kan leka med dem ett tag. Dessutom kom en polare över med lite spel han inte spelade för tillfället: Forza 2, Kameo, Perfect Dark och Test Drive Unlimited.

Råkade beställa Ninja Gaiden II på El-giganten i kväll för 299:-, man kan beställa på internets och hämta i butik för att slippa frakt. Får väl se om jag känner mig tillräckligt rik för att åka och hämta ut det i morgon.

Annars så testade vi lite Live! i dag med Forza 2. Funkade rätt bra, dock lät jag min kompis spela mest eftersom jag än så länge är helt värdelös.

Har du reggat något Live!-konto? Vi kan ju lägga till varandra på vännerlistan i så fall ;) Annars är det ju bara att du köper medlemskap på eBay som sagt.

Är förresten lite sugen att beställa VT3 för ~180:- från VG+, men jag tror jag håller mig lite.
Jäklar, jag blir nästan sugen på NG själv om det finns för 299 redan! Jepp, har live-konto fast silver för tillfället. Grasklipparen tror jag att jag heter! Bara att lägga till mig. Vad heter Kaktus?

Vad gör Kaktus i helgen? Har själv en helg med uppehåll i nollningen. Borde kanske komma förbi och lämna några spel, ta med extra kontroller om du saknar och spela. :drinkers: :drinkers: :drinkers: Fundera på det.
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#6 Inlägg av uberkaktus » ons sep 10, 2008 2:07 pm

Ptja jag tror jag faktiskt är ganska ledig just den här helgen om jag ska vara helt ärlig med dig. Lite xbox360-lirande och kanske en öl eller två eller femtiåtta skulle kanske vara något.

299:- som sagt på El-giganten. Man kan ta och välja collect@store så slipper man frakt om den finns inne hos dem.

Nästa helg ska jag på kryssning med Siljas nya färja Galaxy. Tror den åker till Åbo eller något sådant. Helgen efter ska jag antingen till Enköping för Oktoberfest eller så åker jag till brorsan som ska ha inflyttningsfest i femman.

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#7 Inlägg av uberkaktus » ons sep 10, 2008 2:27 pm

Förresten om du ska ta dig hit så kan du ju kolla kostnaderna för att åka x-tåget kontra att ta bilen. Skulle väl iofs inte förvåna mig om det blir ungefär samma summa.

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#8 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons sep 10, 2008 3:52 pm

Låter som recept på en guldkväll! :banan:

Hittar inte några resor på x-trafik.se mellan uppsala och gävle. "Ingen resa hittad!". Troligtvis något jag anger fel. Men tåg känns hur som helst roligare än långkörning med bilen då man kan läsa under färden. Knappast dyrare totalt.

Kryssning? Coolt! Med någon nollegrupp?
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#9 Inlägg av uberkaktus » ons sep 10, 2008 6:54 pm

Gräsklipparmannen skrev:Låter som recept på en guldkväll! :banan:

Hittar inte några resor på x-trafik.se mellan uppsala och gävle. "Ingen resa hittad!". Troligtvis något jag anger fel. Men tåg känns hur som helst roligare än långkörning med bilen då man kan läsa under färden. Knappast dyrare totalt.

Just fan det är väl Upptåget det heter... tur att man har koll i alla fall. Nämen mellan Uppsala och Gävle brukar det kosta 100-150:-.

Dock kanske jag åker till Stockholm i helgen. Fick nämligen ett skumt telefonsamtal i dag från en tjej som jobbade på en mäklarfirma som frågade om jag var intresserad av praktik. I min utbildning måste man ha 10 veckors praktik vilket gjorde att jag naturligtvis var intresserad. Ska dit på intervju som det verkar i nästa vecka. Ska ta och ringa henne igen i morgon och försöka bestämma en tid.

Förresten så inhandlades Ninja Gaiden II i dag för 299:-. Fick gå och hämta det själv från hyllan där spelet var märkt 499:-. Jag råkade även gräva in en tunna med spel för 99:- och hämtade där upp Quake IV.

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#10 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons sep 10, 2008 8:02 pm

uberkaktus skrev:
Gräsklipparmannen skrev:Låter som recept på en guldkväll! :banan:

Just fan det är väl Upptåget det heter... tur att man har koll i alla fall. Nämen mellan Uppsala och Gävle brukar det kosta 100-150:-.

Dock kanske jag åker till Stockholm i helgen. Fick nämligen ett skumt telefonsamtal i dag från en tjej som jobbade på en mäklarfirma som frågade om jag var intresserad av praktik. I min utbildning måste man ha 10 veckors praktik vilket gjorde att jag naturligtvis var intresserad. Ska dit på intervju som det verkar i nästa vecka. Ska ta och ringa henne igen i morgon och försöka bestämma en tid.

Förresten så inhandlades Ninja Gaiden II i dag för 299:-. Fick gå och hämta det själv från hyllan där spelet var märkt 499:-. Jag råkade även gräva in en tunna med spel för 99:- och hämtade där upp Quake IV.
Klart hyggliga priser alltså! NG måste ju vara galet snyggt. Intryck så länge? Gissar att du inte haft så mycket tid över till plugg? ;)
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#11 Inlägg av uberkaktus » tor sep 11, 2008 2:12 pm

Jag har faktiskt inte hunnit testa det ännu. Var ute och tog en liten öl eller femtielva i går och vaknade just.

Skriv svar