Tuffa funktioner till 360:n

Diskussioner om Playstation 3, Xbox 360 och Nintendo Wii
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Tuffa funktioner till 360:n

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » sön sep 14, 2008 10:46 pm

Verkar finnas ett program som gör att man kan streama alla filtyper med boxen nu bl.a.

http://www.techradar.com/news/gaming/co ... -do-464200
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Tuffa funktioner till 360:n

#2 Inlägg av uberkaktus » mån sep 15, 2008 12:15 am

Är ju ganska old med Tversity. Dock verkar det som att datorn får göra massor av jobb att omkoda filen osv. Jag har faktiskt inte orkat testa det ännu eftersom jag ändå har datorn ikopplad till tvn och jag tror inte att den klarar av packade filer - till skillnad från Plex som man kan köra med sin Mac ;)

XLink eller vad det hette är dock kanske något som man borde pröva. Typ som Live fast gratis tydligen.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Re: Tuffa funktioner till 360:n

#3 Inlägg av Gräsklipparmannen » mån sep 15, 2008 2:56 pm

uberkaktus skrev:Är ju ganska old med Tversity. Dock verkar det som att datorn får göra massor av jobb att omkoda filen osv. Jag har faktiskt inte orkat testa det ännu eftersom jag ändå har datorn ikopplad till tvn och jag tror inte att den klarar av packade filer - till skillnad från Plex som man kan köra med sin Mac ;)

XLink eller vad det hette är dock kanske något som man borde pröva. Typ som Live fast gratis tydligen.
Gissar att nackdelen med x-link bara är att man kan spela mot andra som om det vore lokalt nätverk. Alltså inga rankinglistor eller liknande. Många funktioner som försvinner i så fall.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Skriv svar