Brütal Legend

Diskussioner om Playstation 3, Xbox 360 och Nintendo Wii
Meddelande
Författare
uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Brütal Legend

#1 Inlägg av uberkaktus » tor okt 15, 2009 12:26 am

Jag antar att ingen har missat att idag släpps äntligen Brutal Legend i Sverige. Det första jag ska göra imorgon efter jag har vaknat är att knata ner till Gamestop och hämta ut min förbokning och återkomma med lite intryck här.

För er som inte känner till spelet är det bara att Google och Youtuba.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Re: Brütal Legend

#2 Inlägg av Ebermann » tor okt 15, 2009 1:00 pm

uberkaktus skrev:Jag antar att ingen har missat att idag släpps äntligen Brutal Legend i Sverige. Det första jag ska göra imorgon efter jag har vaknat är att knata ner till Gamestop och hämta ut min förbokning och återkomma med lite intryck här.

För er som inte känner till spelet är det bara att Google och Youtuba.
Det spelet känner jag inte till.
Erik Ebermann, retrobutiken.se

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#3 Inlägg av uberkaktus » tor okt 15, 2009 5:44 pm

Någon timmes lirande har det allt blivit. Spelet har fantastisk story och bra mellansekvenser. Själva striderna känns dock något väl lätta men annars ett riktigt koolt spel.

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#4 Inlägg av Gräsklipparmannen » tor okt 15, 2009 6:00 pm

Verkar helt galet roligt

"From the mind of Tim Schafer (Psychonauts, Grim Fandango) comes Brutal Legend, the ultimate heavy metal action game starring Jack Black (School of Rock, Tenacious D). You are heavy metal roadie Eddie Riggs, hurled back in time to the mythical Age of Metal when the world was formed and ruled by the power of Rock! Armed with a broadaxe, a guitar, and a big block V8 you set off on an epic quest to assemble an army of headbangers, hotrods, barbarians, demonic dominatrix and the undead. With the wings of a demon and the power of a Rock God, you must lead humanity in an epic war against its barbaric overlords, and carve your name forever into the Brutal Legend. In Brutal Legend, you'll roam through a massive open-world born from the hell fires of heavy metal. In this world you can rev up any vehicle, rock its weapons, and crush the enemies of metal. You'll also learn to devastate with your guitar, playing face-melting solos that actually melt the faces of your enemies, command savage armies, bang skulls in hand-to-hand combat, and rise like a bat out of hell to command blood-drenched action from above. As if that wasn't enough, you can slay your friends and foes online, then play guitar licks on their graves! Of course, Brutal Legend is only complete with the most ultimate heavy metal soundtrack ever assembled in a game."

Måste chippa boxen känner jag.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#5 Inlägg av uberkaktus » tor okt 15, 2009 6:32 pm

Ah, det är väl onödigt? Hur många spel spelar du egentligen?

Jag förbokade det på Gamestop för 1 kr + ett skitspel som jag fått + ett som jag köpte för 99:-. Har man inget som ligger ehmma och skräpar hade man fått det för 200:-, vilket är ett bra pris. Dessutom kan man sälja det för mer om man är sådan efter man spelat genom det.

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#6 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre okt 16, 2009 12:41 pm

uberkaktus skrev:Ah, det är väl onödigt? Hur många spel spelar du egentligen?

Jag förbokade det på Gamestop för 1 kr + ett skitspel som jag fått + ett som jag köpte för 99:-. Har man inget som ligger ehmma och skräpar hade man fått det för 200:-, vilket är ett bra pris. Dessutom kan man sälja det för mer om man är sådan efter man spelat genom det.

Okej låter nice! Har nog tänkt chippa när jag köpt trummor till Rock Band. Hade nog varit roligt att ha alla spel med stöd för dem. Dessutom verkar ju Virtua Tennis 2009 som något jag måste äga.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Cyber Martin
Wrestling något ;)
Wrestling något ;)
Kontakt:

#7 Inlägg av Cyber Martin » ons nov 11, 2009 5:57 am

Chippad 360 - Inget live eller installationsfunktion, är det senaste från Microsoft. Men det kanske går att kringgå, som allt annat.
Wrestling to da People!

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#8 Inlägg av uberkaktus » ons nov 11, 2009 11:50 am

Verkar var sjukt jobbigt att hålla på att ständigt flasha om sitt xbox när det kommer nya versioner av firmware. Eftersom jag itne spelar något på Live just nu skulle jag inte bry mig så jättemycket om en ban, däremot vill jag kunna installera spelen på hårddisken eftersom dvdn lever om som en hårtork annars...

Skriv svar