Rock Band!

Diskussioner om Playstation 3, Xbox 360 och Nintendo Wii
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Rock Band!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » tis feb 08, 2011 1:19 am

:musik: :musik: :supz:

Nu haft det snart en vecka och det är... braa! Har nästan bara bankat på trummorna eftersom det verkar vara det klart roligaste instrumentet.

Ibland är det även solon där man kan spela fritt. Mycket roligt. Tänkte på musiken när jag Eber och Jon hade ett långt "knas" med trummor, cornet och cello (?). Lysande uppsättning instrument för en lång period oväsen iaf. Men det blev bra vill jag minnas ändå alltså. Lyckats glömma vilken låt det var dock. Kanske någon av er minns?

Kallades det knas eller kaos? Kaos kan inte vara fel. För övrigt jobbade läraren vi hade då på Noréns senare.

Walk of life finns med som låt.

Enda negativa är att trummorna verkar vara så oproportionerligt mycket bättre än de andra instrumenten. En synt lyser väl inte av heterosexualitet trots allt? :banan:

Fem bananer skulle nästan kunna vara i underkant. Ett bananträd hittills med potential för en bananskog! :banan:
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Rock Band!

#2 Inlägg av uberkaktus » ons feb 09, 2011 1:16 am

Låter trevligt att spelet verkar vara roligt!

Lite bilder vore inte helt fel på skapelsen!
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#3 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons feb 09, 2011 11:20 pm

uberkaktus skrev:Låter trevligt att spelet verkar vara roligt!

Lite bilder vore inte helt fel på skapelsen!

Nice!! Bilder kommer nog snart. Video skulle dock vara coolast! 3D!
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#4 Inlägg av Ebermann » tor feb 10, 2011 9:18 am

Gräsklipparmannen skrev::musik: :musik: :supz:

Nu haft det snart en vecka och det är... braa! Har nästan bara bankat på trummorna eftersom det verkar vara det klart roligaste instrumentet.

Ibland är det även solon där man kan spela fritt. Mycket roligt. Tänkte på musiken när jag Eber och Jon hade ett långt "knas" med trummor, cornet och cello (?). Lysande uppsättning instrument för en lång period oväsen iaf. Men det blev bra vill jag minnas ändå alltså. Lyckats glömma vilken låt det var dock. Kanske någon av er minns?

Kallades det knas eller kaos? Kaos kan inte vara fel. För övrigt jobbade läraren vi hade då på Noréns senare.

Enda negativa är att trummorna verkar vara så oproportionerligt mycket bättre än de andra instrumenten. En synt lyser väl inte av heterosexualitet trots allt? :banan:

Fem bananer skulle nästan kunna vara i underkant. Ett bananträd hittills med potential för en bananskog! :banan:
Låten vi spelade hette "Cantaloupe Island" skriven Herbie Hancock och finns inspelad av ungefär en fantisiljon grupper. Här är en version http://www.youtube.com/watch?v=cqwmDNPegnM

"kaos" var nog mest nåt uttryck jag heller Jon använde för att du skulle förstå vad det var ;-) Nåt vedertaget jazzbegrepp är det iallafall inte. Och Jon spelade kontrabas ("basfiol").

Ebermann - din jazzexpert i Rock Band-mörkret.

Förövrigt undrar jag retoriskt, om Rock Band trummor verkligen kan vara bättre än Donkey Konga? Donkeeeey kongaaaaa!!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#5 Inlägg av Gräsklipparmannen » mån feb 14, 2011 12:40 pm

Ebermann skrev:
Gräsklipparmannen skrev::musik: :musik: :supz:

Låten vi spelade hette "Cantaloupe Island" skriven Herbie Hancock och finns inspelad av ungefär en fantisiljon grupper. Här är en version http://www.youtube.com/watch?v=cqwmDNPegnM

"kaos" var nog mest nåt uttryck jag heller Jon använde för att du skulle förstå vad det var ;-) Nåt vedertaget jazzbegrepp är det iallafall inte. Och Jon spelade kontrabas ("basfiol").

Ebermann - din jazzexpert i Rock Band-mörkret.

Förövrigt undrar jag retoriskt, om Rock Band trummor verkligen kan vara bättre än Donkey Konga? Donkeeeey kongaaaaa!!
:tummen:

Basfiol alltså, inte dumt. 8-)

Doooonkeeey Kooongaa!! Känns nästan läskigt att jämföra med något så hederligt alltså. De är bäst simultant i samma tävling. Ungefär. Med Samba de Amigo som jag inte ens spelat med maracas som klar tvåa. :banan: Tror det var till Eye Toy jag provade det och någonting saknades. Dreamcast.

Kinect verkar mycket läckert men kräver stort rum dock.
Bild

Skriv svar