Retrobutiken Frihetsforum

Vi säljer spel
Aktuellt datum och tid: mån maj 21, 2018 8:55 am

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm

Ny tråd  Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tre spräckta devices
InläggPostat: lör mar 11, 2017 12:03 am 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

Gräsklipparmannen har spräckt två displayer till mobiler tidigare. Gissar att det inte är så spektakulärt. Därmot har jag slagit personbästa i att spräcka prylar senaste tiden. En spricka i displayen till min mobil innebär nu att slumpvisa program öppnas upp och skärmen känner typ "fantomtryckningar" - kan innebära att jag råkar sända iväg rätt galna meddelanden också. Men än så länge inväntar jag att spräcka displayen rejält innan jag investerar i något nytt så jag blir gradvis mer och mer vårdslös med den antar jag. Hur som helst - nyligt spräckte jag displayen till min Surface och har i princip hamnat i samma läge som brukar hända med mobiltelefoner att det nog är lika klokt att köpa något nytt.

Jag har även haft med mig en gammal netbook på denna resa, egentligen eftersom att jag har tänkt att gå igenom allt som finns lagrat och se till att jag sparat det innan jag gör mig av med den. Tog nyligt fram den ur resväskan på grund av brist på användbara surfmaskiner och konstaterar att jag får betrakta detta från ett "glaset halvfullt"-perspektiv. Halva displayen fungerar faktiskt. Detta separerat med spräckt diagonal över skärmen.

Så - mina nuvarande tre devises har råkat ut för att spräckas. Trivs mycket bra på detta internetcafé men förstår att jag behöver göra något åt detta allt eftersom. Prylidéer mottages förstås endast tacksamt. Gärna utefter budget för en nuvarande "ryggsäcksresenär" med resväska.

Bild

Rapportera detta inlägg
 Inläggsrubrik: Re: Tre spräckta devices
InläggPostat: mån mar 13, 2017 7:13 pm 
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus

Faktiskt rätt imponerad över att du har lyckats spräcka så många skärmar. Det är faktiskt så att jag aldrig har lyckats spräcka en skärm på något. Rätt imponerande.

Lika imponerande var när en snubbe kom förbi jobbet med en mobil som han hade kört över med sin lastbil. Killen som lagar telefoner lyckades få ihop den genom att byta typ allt utom själv kretskortet.

När det gäller lur skulle jag säga att OnePlus 3T är riktigt schyst. Testade också Asus senaste (Zenphone?) och den kändes helt okej.

Rapportera detta inlägg
 Inläggsrubrik: Re: Tre spräckta devices
InläggPostat: ons mar 15, 2017 10:51 pm 
Trädgårdsmästare
Användarvisningsbild

uberkaktus skrev:
Faktiskt rätt imponerad över att du har lyckats spräcka så många skärmar. Det är faktiskt så att jag aldrig har lyckats spräcka en skärm på något. Rätt imponerande.

Lika imponerande var när en snubbe kom förbi jobbet med en mobil som han hade kört över med sin lastbil. Killen som lagar telefoner lyckades få ihop den genom att byta typ allt utom själv kretskortet.

När det gäller lur skulle jag säga att OnePlus 3T är riktigt schyst. Testade också Asus senaste (Zenphone?) och den kändes helt okej.

Lejjert! Det verkar fortfarande vara i den lite högre prisklassen dock. Riktigt sugen på Googles Pixel-lur måste jag säga så blir kanske helt enkelt att köra spräckt till att något riktigt spännande börjar finnas till överkomligt pris.

Bild

Rapportera detta inlägg
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd  Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC+02:00 Europe/Stockholm