Visa run!

Bangladesh, Gällivare eller Helsingfors - hela världen i ett forum
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Visa run!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons dec 07, 2011 5:36 pm

Gräsklipparmannen är tillbaka i Thailand!! Efter en vistelse på 4-5 minuter i Malaysia.

Med det visum jag har får man stanna 60 nya dagar i ländet efter att lämnat Thailand och rest in på nytt. I Thailand ser de lösningar istället för problem och det var bara att gå till närmsta resebyrå och beställa en resa för "visa run" igår. Blev upphämtad på önskad plats imorse med en minibuss. Sedan bara att åka vidare och hämta upp andra som även var i behov av att förlänga sitt visum.

Minibuss till malaysia, stämpla ut från Thailand, stämpla in i Malaysia. Gå runt "stämpelhuset" till andra sidan och stämpla ut efter en lång och slitsam utlandsresa. In i Thailand igen och vips 60 nya dagar. Tillbaka med minibussen och avlämnad på samma plats. 11 timmar i Thailandstrafik. Fantastiskt.

Visa run - fyra bananer. Kan inte skapa bananinflation under vistelsen på denna fantastiska plats. Fyra banan plus! (understruket, med stora bokstäver och utropstecken, samma som lät Ulrich ursäkta de G+ han delade ut)

:banan: :banan: :banan: :banan:
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

Re: Visa run!

#2 Inlägg av Ebermann » ons dec 07, 2011 11:52 pm

En gång för länge sedan bodde jag i ett land långt långt bort, vi kan kalla det Ryssland. Och då kunde man bara bli registrerad för 3 månader i taget. Så efter 3 månader var man tvungen att lämna landet - och komma tillbaka på en gång. Så jag och några vänner åkta till närmsta ukrainska stad, gick omkring där och sov sedan på busstationen tills första buss tillbaka gick.

Visa runs really rocks. Bara för att få säga tre ord på r.
Erik Ebermann, retrobutiken.se

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#3 Inlägg av uberkaktus » tor dec 08, 2011 10:11 pm

Ebermann skrev:En gång för länge sedan bodde jag i ett land långt långt bort, vi kan kalla det Ryssland. Och då kunde man bara bli registrerad för 3 månader i taget. Så efter 3 månader var man tvungen att lämna landet - och komma tillbaka på en gång. Så jag och några vänner åkta till närmsta ukrainska stad, gick omkring där och sov sedan på busstationen tills första buss tillbaka gick.

Hur många bananer får "sova på ukrainsk busstation"?
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#4 Inlägg av Ebermann » fre dec 09, 2011 6:11 pm

uberkaktus skrev:
Ebermann skrev:En gång för länge sedan bodde jag i ett land långt långt bort, vi kan kalla det Ryssland. Och då kunde man bara bli registrerad för 3 månader i taget. Så efter 3 månader var man tvungen att lämna landet - och komma tillbaka på en gång. Så jag och några vänner åkta till närmsta ukrainska stad, gick omkring där och sov sedan på busstationen tills första buss tillbaka gick.

Hur många bananer får "sova på ukrainsk busstation"?
'

Många! Dessutom hette staden Mariopol. Bara det värt en extrabanan!
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Skriv svar