Göteborg och Umeå!

Bangladesh, Gällivare eller Helsingfors - hela världen i ett forum
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Göteborg och Umeå!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre apr 13, 2012 8:32 am

Länge planerat en norrlandstripp för att se F&F i Umeå! För några dagar sedan bokade jag hastigt om mina resebiljetter med SJ så jag först åkte till Göteborg för att se IBK Dalen i semifinal för elitseriens slutspel. Trodde jag knappt skulle hända och behövde nästan se det innan jag skulle våga tro på det.

IBK Dalen mötte alltså göteborgslaget Pixbo och lyckades vinna med 3-1 i matcher så Dalen är i sm-final för första gången någonsin. Mycket trevligt och för exempelvis Peder Bodén som nu är 34 år är det förstås inte utan att man unnar honom möjlighet att spela sm-final efter att kämpat för ett sm-guld under hela sin karriär. Gräsklipparmannen måste självklart se till att vara på plats för att se finalen i Malmö Arena. SM-guld vore nästan än mer osannolikt men på ren vilja och inställning tror jag inte att det vore någon omöjlighet.

Efter göteborgsvistelsen blev det dags att åka iväg till Norrland och Umeå! Onsdagen bjöd alltså på premiär för Fredrik och Filips turné "Jakten på den försvunna staden" där de bland annat visade bilder från kebabvagnskriget i umeå på Rådhustorget och olika platser i staden. Musikuppträdande och det mesta på F&F-manér som blev ungefär vad man kunnat förvänta sig. Mycket underhållande och Lennart Holmlund fick en ganska stor plats i tillställningen när han bland annat fick ta emot ett diplom med Umeås nya slogan "Kom inte hit och com". De hade tidigare träffat Sverker Olofsson och lämnat honom en elgitarr och studiohörlurar som någon typ av present inför pensionen. "Kom inte hit och com" var kanske mer passande än jag gissar att de flesta förstod - ganska norrländskt och illustrerar rätt väl hur gästvänliga vi är där uppe. Com var med eftersom det tidigare var tal om bredbandsnätet i Umeå.

Showen tyckte jag alltså var klart underhållande och verkar fått fyror i de flesta tidningar. Jag tror dock helt klart att tillställningen kan bli bättre eftersom att detta var premiären och de nog inte utfört någonting liknande tidigare. Det jag gillade mest var nog någonting annat!
Prill och hammar.JPG
Prillan och Hammar! Bilden har jag även postat på Facebook. F&F berättade alltså att de skulle till O'learys efter showen och vi kände att vi förstås behövde ta vara på möjligheten att träffa dem IRL.

Först på plats insåg vi att det var ett 18-årsställe som inte behöver vara negativt förutom att det påminner om man själv är 8 år äldre än så. Vi såg dem först inte och tänkte alltså att de nog blivit avskräckta och lämnat stället rätt snabbt. Vi gick dock runt lite och efter ett tag såg vi hur de flesta flockades vid ett hörn i lokalen. Många bilder med mobilkameror och de var där och pratade med alla möjliga personer. Första gången det blev Gräsklipparmannens tur att konversera begränsade det sig till "Var har du Filip någonstans?", ett mycket genomtänkt återgäldande av underhållning under kvällen alltså. Hur som helst kunde vi prata lite mer senare och måste förstås säga att jag gillar det mycket starkt att de stannade till 02 på kvällen för att låta alla ta kontakt med dem. Tror aldrig jag träffat någon kändis ute i Umeå tidigare förutom Dennis Lyxén på jazzklubben med Ebermann! Dennis måste räknas! De stannade där alltså och fick klart intressant uppmärksamhet där de flesta svärmade sig runt dem och Prillan kunde även stoltsera med något som verkade vara historiens paparazzikamera. Eventuellt fler bilder senare alltså.

Nu på tåget ner från Stockholm till Lund och kan inte säga annat än att det blev en mycket lyckad resa. Åker tåg nu från Umeå för galna 395 kr på grund av SJ:s studentkampanj med kampanjkod "max295" som kanske även kan glädja fler. Riktigt trevligt!

Showen - fyra bananer. Hela kvällen - sprängfylld bananpott.

:banan: :banan: :banan: :banan: :banan:
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Re: Göteborg och Umeå!

#2 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre apr 13, 2012 8:43 am

Kan även meddela att jag igår besökte Subway vid järnvägstorget eftersom jag hört ryktesvägen att en välkänd Galon arbetar där. Ytterligare "kändis-spotting" av Prillan alltså som vissa perioder nog äter fler rätter därifrån än vad han tillagar för egen del. Det krävs nog trots allt en Jon för att mackorna ska bli sådär läskigt scmäskiga. En Jon-touch som adderar den där delikata "edge of Jon" som jag kanske får uppleva på nästa uppåtresa alltså. Hoppas på det.

Prillans husbil är alltså besiktigad sedan tidigare och problem med bromsarna borde alltså vara ett problem som kan åtgärdas. Det är möjligt att det blir husbilssemster i sommar till Kiruna!
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

Skriv svar