Stockholm!

Bangladesh, Gällivare eller Helsingfors - hela världen i ett forum
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Stockholm!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » mån maj 21, 2012 6:42 pm

Gräsklipparmannen har besökt Stockholm i helgen för en "överraskningsfest" och samtidigt varit med i något så stort som SM! Bordshockey-SM, förstås. Det visade sig att mitt lag behövde fler spelare samtidigt som jag ändå alltså planerat att åka upp till Stockholm - tursamt och klart man hur som helst är taggad på sverigemästerskap!

Gräsklipparmannen kan meddela att han är 61:a i Sverige på bordshockey!! Förvisso på mitt helt subjektiva räknesätt, men på bordshockey.net går det att belägga att Gräsklipparmannen slutade på 61:a plats av 76 deltagare. Lyckades alltså vinna några matcher av de omkring 40 spelade och vann bland annat en match med 12-2 mot den som helt sonika var sämst där.

En tjej av 76 deltagare - på plats 26! Fick lyckligtvis inte möta henne. Phew! Intressant ratio alltså - en mansdominerad sport det här. Hur som helst var det förstås positivt med mycket blandade åldrar. Blev mycket nära en förlust mot ett barn som jag gissar kan varit 10-12 år. Sedan fanns det en separat veterantävling där det var mycket svårt att inte imponeras av finalen.

Övveraskningsfesten då? Vi satte oss på en pub i Stockholm dit Olles skulle dyka upp så småningom. Vi satte oss utanför och var beredda. Efter ett tag funderade vi på om det inte hade passat honom alls att gå ut ikväll och kanske behövt stanna hemma. Men plötsligt... så var Gräsklipparmannen i baren och beställde öl. Träffade honom när jag kom ut och klart roligt ändå. Hade varit en viss förvirring över vad vi gjorde där egentligen förstås och jag vet inte alls hur dramatiskt överraskande det blev egentligen. Men mycket uppskattat förstås.

Stockholm - ett mycket gott intryck. Första gången jag varit runt där och sett mig omkring lite mer. En stor stad. Jättestor innerstad. Mycket folk överallt. Det är trots allt något jag uppskattar mycket med Lund, alltså all den rörelse som finns runt omkring och många människor ute. Även fler i Stockholm förstås - på mycket större yta. Vi gick även ut på ett mycket bra uteställe, Trädgården. Pingisbord, boulespel, fussballl, tre våningar inomhus, en altan och helt enormt i största allmänhet egentligen. Mycket roligt. Blev imponerad av Stockholm måste jag säga.

Veteranfinal:
DSC_1251.JPG
Bild från lokalen - omkring 50 st bord totalt:
DSC_1250.JPG
En cool bil i Stockholm som alltså kunde studsa med tryckluft eller vad det handlar om. Coolt vid rödljuset innan korsningen måste man säga.
DSC_1248.JPG
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Stockholm!

#2 Inlägg av uberkaktus » mån maj 21, 2012 9:13 pm

Grattis! Eller vad säger man?

Kul att du gillade staden. Jag kommer ju att bo här snart och har baske mig knappt gjort något vettigt där ännu.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#3 Inlägg av Gräsklipparmannen » tis maj 22, 2012 12:43 pm

uberkaktus skrev:Grattis! Eller vad säger man?

Kul att du gillade staden. Jag kommer ju att bo här snart och har baske mig knappt gjort något vettigt där ännu.
Grattis såklart ja! Jag är ju 61:a i Sverige på bordshockey!!

Blev riktigt sugen på att bo i Stockholm någon sommar framöver. Du får vara försökskanin. :butthead:

Mnja, skämt åsido. Men vore riktigt trevligt att upptäcka huvudstaden lite mer på allvar förstås. En sommar vore en god inledning känner jag.
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#4 Inlägg av uberkaktus » tis maj 22, 2012 11:00 pm

Gräsklipparmannen skrev:
uberkaktus skrev:Grattis! Eller vad säger man?

Grattis såklart ja! Jag är ju 61:a i Sverige på bordshockey!!

Blev riktigt sugen på att bo i Stockholm någon sommar framöver. Du får vara försökskanin. :butthead:

Mnja, skämt åsido. Men vore riktigt trevligt att upptäcka huvudstaden lite mer på allvar förstås. En sommar vore en god inledning känner jag.
Har du vägarna förbi så ska det flyttas grejer den andra juni :partyman:
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Ebermann
Potentiell seriemördare
Potentiell seriemördare
Kontakt:

#5 Inlägg av Ebermann » ons maj 23, 2012 10:10 pm

Som forumets världsvana alibi kan jag ju meddela att Ebermann minsann är född i hufvudstaden, och därmed liiite koolare än alla andra.
Erik Ebermann, retrobutiken.se

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#6 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons maj 23, 2012 10:16 pm

Ebermann skrev:Som forumets världsvana alibi kan jag ju meddela att Ebermann minsann är född i hufvudstaden, och därmed liiite koolare än alla andra.
För mig som föddes i metropolen Skellefteå framstår du dock som en bondlurk. :petar:
Bild

Skriv svar