Charter!

Bangladesh, Gällivare eller Helsingfors - hela världen i ett forum
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Charter!

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » fre nov 16, 2012 3:06 pm

Ikväll blir det att ladda med sällskapsresan och popcorn. Imorgon gäller det. Om allt går som det ska befinner sig Gräsklipparmannen på Gran Canaria imorgon klockan 11. Det innebär alltså att jag ska iväg till Stefan som jag känner här nere ikväll och åka iväg klockan fyra på morgonen. Det är nog bäst att kunna väcka varandra helt enkelt.

Det ska inte bli någon sevärdhet, ingen "äkta" kultur eller faktiskt någonting sådant. Det ska däremot bli en fullkomligt äkta charter.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Charter!

#2 Inlägg av uberkaktus » mån nov 19, 2012 1:17 pm

Det var som värst! Sista minuten eller? Vad gör han på Kanarieöarna?
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#3 Inlägg av Gräsklipparmannen » sön nov 25, 2012 8:58 pm

uberkaktus skrev:Det var som värst! Sista minuten eller? Vad gör han på Kanarieöarna?
Nix. Beställt sedan tidigare. Det är alltså en annan familj vi är lite bekanta med här nere sedan tidigare som skulle iväg på en femstjärnig all-inclusive med 4 söner alltså. Bland annat två tvillingar av dem i ungefär samma ålder som oss så jag och Stefan bokade då helt sonika ett hotell bredvid under samma vecka.

Med mobilen borttappad, helt slutkörd och galet förkyld kan jag förstås säga att det förmodligen faktiskt var den bästa resan någonsin. Möjligtvis att en Skelleftefestival med Kaktusmannen ligger på en delad förstaplats. Mer info kommer senare och jag lämnar utrymme för spekulationer från herrarna om vad som kan ha hänt där så länge.
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#4 Inlägg av uberkaktus » sön nov 25, 2012 11:56 pm

Det låter galet bra! Jag väntar med spänning på uppföljningen.

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#5 Inlägg av uberkaktus » ons jan 30, 2013 8:34 pm

Bump!

Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

#6 Inlägg av Gräsklipparmannen » ons jan 30, 2013 11:07 pm

Kabumb. Ja det var en upplevelse alltså. Utan tvekan. Borttappade bilder främst alltså men mest minnesvärt var kanske en kryssning trots allt, en mindre katamaranare där det var fri dryck och mat ombord, musik och strålande väder. Där vi träffade gänget från Umeå också. Stannade för att åka banana boat, snorkla och liknande. Sedan utgång på kvällen. Helt annorlunda där alltså förstås och helt otroligt vilken energi det finns bland turister alltså. Hade planer på att ta mig iväg på betydligt fler aktiviteter och liknande när jag kom tillbaka till Lund men inser att jag på senaste tiden främst hållit mig undan ovädret och kapitulerat för dumdristiga idén att försöka trotsa vintern här.

I övrigt alltså hederlig chartersemester med att faktiskt inte göra så mycket alls på dagarna. Kan berätta att vi nog var de enda ungdomarna på hotellet. Hade oroat oss för barnfamiljer men visade sig vara nästan uteslutande tyska pensionärer. Lyckligtvis finns det andra platser där undomar håller till på Gran Canaria.

Bara en sådan sak som att äta ute varje dag, helt fantastiskt förstås. Kan sakna det mycket.

Utelivet en klass för sig. Music Quiz på en pub där det utdelades olika typer av straff och trots en god insats åkte jag på att springa runt området med bar överkropp och en bh målad i läppstift på mig. Får anses lindrigt med tanke på han som behövde löpa runt i manikini och utföra "glädjehopp" på andra sidan. Helt galet förstås men kändes faktiskt ganska naturligt på plats.

Det är vad jag kommer på nu egentligen. Kanske kommer upp en film snart som jag lyckades spela in där med min DV-kamera från ett nöjesfält. Inget extremt att förvänta sig men jag lämnar en cliffhanger här.
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

#7 Inlägg av uberkaktus » tor jan 31, 2013 11:20 pm

Låter galet!

uberkaktus
Colonel Kaktus