Danmark Danmark é ett härligt land

Bangladesh, Gällivare eller Helsingfors - hela världen i ett forum
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Danmark Danmark é ett härligt land

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » mån jul 01, 2013 12:12 am

Gräsklipparmannen besökte Köpenhamn i helgen och imponerades mycket. Har tidigare inte varit runt särskilt mycket utanför huvudgatan Ströget men gick runt och besökte även den mycket fascinerande platsen Christiania under dagtid. En plats som alltså var fristående från Danmark till för bara några år sedan trots att det alltså ligger "inne" i Köpenhamn. Något som länge varit något i stil med ett hippie-community och jag fascinerades mycket av att det faktiskt finns en plats som verkligen ser ut som i filmer om hippies under 70-talet och liknande. Hade förväntat mig att Christiania skulle vara slitet och en plats för främst hemlösa och liknande. Måste säga att det faktiskt var en av de vackraste platser jag sett någonsin. Droger? Det säljs där. Öppet och "lagligt", vet faktiskt inte exakt hur det fungerar där nu. Vansinnigt annorlunda för att ligga så nära till Sverige.
christiania.jpg
bananhus.jpg
Ett bananhus som gick att hyra

lustigt hus.jpg
Drogerna verkar skapa kreativitet

skyltar.jpg
Skyltar

IMG_20130629_161028.jpg
En hel gris som grillas. Hade nog var som helst annars framstått som ganska märkligt.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Danmark Danmark é ett härligt land

#2 Inlägg av uberkaktus » sön jul 07, 2013 11:27 pm

Christiania är ett rätt läckert ställe. Dock så blev det tokiga när jag och bror var där och han försökte smygta en bild på skylten som visar att det är fotoförbud. Jag gillar också att man inte får springa på området eftersom det kan tolkas som att polisen är efter en i så fall.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Skriv svar