Video Games: The movie

Samlingsforum för diskussioner om samtliga konsoler som inte finns representerade inom någon annan kategori
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

Video Games: The movie

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen » lör nov 01, 2014 8:05 pm

Håller på att titta på Video Games: The movie, en dokumentär jag inte kände till om tv-spelshistoria som visade sig finnas i Netflix' utbut.

Inledningsvis en musikvieo med hederliga Queen och olika tv-spel, tycker att den var så snudd på suverän att den rentav platsar på Rb:

[nytube]m5GMKS-jg_M[/nytube]

I övrigt kändisar som uttlar sig om tv-spel, tv-spelens plats i samhället och liknande. Lite varierad kvalitet men överlag riktigt bra tycker jag. En del av dokumentären handlar om ifall tv-spel kan kopplas till våldsamhet och trots att jag har orsaker att ta reda på hur det förhåller sig så måste jag erkänna mig fulkomligt ointresserad av detta, upplever att jag fått en tillräcklig dos av denna debatt redan. I övrigt klart häftigt med e-sport där de rapporterar från en arena med hejarklacker och liknande, klart häftigt.

Spontant: fyra bananer.

:banan: :banan: :banan: :banan:

Funderar för övrigt på att unna mig en lördag med att helt enkelt se några filmer. Om någon råkar ha ett spontant tips så mottages det tacksamt.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: Video Games: The movie

#2 Inlägg av uberkaktus » lör nov 01, 2014 9:59 pm

Jag slökollade faktiskt också på denna häromdagen. Helt okej måste jag säga. Dock tyckte jag att det var tråkigt att de inte pratade nästan något om Dreamcast.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Skriv svar