Ebermann skrev: ↑lör mar 16, 2019 1:15 pm
Uppladdningen inför 10-årsjubileet av Peak Ebermann är i full gång!
Minns du var du var när du hörde live-rapporteringen i Ekot?
Hur firar du jubileet? Hur gör du för att se till att minnet hålls vid liv?
Och framförallt, är Trocaderon lagd på kylning?
OJ OJ OJ!
10 år, tiden går som bekant snabbt. Frågan är om den numera döda länken till intervjun gjordes via en Motorola A925 som alltjämt är forumets favorittelefon eller om det var någon annan slags telefoneringsapparatur som nyttjades?
Det är väl Palmemordet, 9/11 och Ebermann live i Ekot om revolutionen som jag tror de flesta svenskar kan berätta direkt vart någonstans de befann sig och vad de gjorde.
Själv hade man så klart rattat in transistorradion och bullat upp med mazarin och svart bryggkaffe.
Misstänker att 10-års jubileet blir till att lista favoritrapporteringar från revolutioner och kanske göra sina egen tolkning den numera klassiska Ekot-intervjun.
Länken till programmet funkade inte - men jag hittade en som fungerar!
Intervjyn gjordes förövrigt inte alls med Motorola A925, utan med en obskyr Russian Market Only Nokia-lur med 3-radig display och kyrilliskt alfabete på knapparna. En kvalitetstelefon, som senare förlorades när den föll ur fickan på en buss.
Mazariner är förövrigt underskattade. Vad säger fest mer än en äkta mazarin? Nä just det.
Riktigt glädjande att höra dig i ett radioinslag tio år senare och samtidigt stort att de behållit inslaget under denna tid. Sitter på tåget mot storstaden och fick mycket nöje av att lyssna samtidigt som det tveklöst förtjänar en Trodacero eller två till detta jubileum.
Råkar du minnas ifall det blev omval eller någon omräkning av rösterna? Vet du möjligtvis om det fortfarande är kommunistpartiet som har greppet om detta land? Fick du för övrigt se vattenkanoner, tårgas och liknande mitt i tumultet också? Verkar varit en rejält minnesvärd upplevelse och Gräsklipparmannen känner för att höra mer om detta tillfälle.
Gräsklipparmannen skrev: ↑tis mar 26, 2019 10:10 pm
Riktigt glädjande att höra dig i ett radioinslag tio år senare och samtidigt stort att de behållit inslaget under denna tid. Sitter på tåget mot storstaden och fick mycket nöje av att lyssna samtidigt som det tveklöst förtjänar en Trodacero eller två till detta jubileum.
Råkar du minnas ifall det blev omval eller någon omräkning av rösterna? Vet du möjligtvis om det fortfarande är kommunistpartiet som har greppet om detta land? Fick du för övrigt se vattenkanoner, tårgas och liknande mitt i tumultet också? Verkar varit en rejält minnesvärd upplevelse och Gräsklipparmannen känner för att höra mer om detta tillfälle.
Klart jag såg vattenkanoner och tårgas! Jag var nära nog att känna tårgasen sticka i ögonen. Jag var på meters avstånd från händelsernas centrum! Jag var den som tog Världen till Moldavien! Inte för inte vi kallar det Peak Ebermann!
Vad som faktikst hände med regering och allt sådant går att läsa på bloggen, som fortfarande finns uppe:
Funderar annars osökt på om vi kanske skulle arrangera bildvisningar runt om i landet? Ebermann åker runt och visar diabilder från revolutionen! Tänk såna där turneer som avdankarna dokusåpa-människor gör, fast för avdankarna utrikeskorrespondenter. Visst kan det vara något?
Jag var faktiskt på MR Cake idag och köpte ett par bakverk som jag så att säga "provåt" i dag inför det stora firandet i morgon. Kanske det till och med blir en Trocadero-glass i morgon i solskenet?
uberkaktus skrev: ↑lör apr 06, 2019 3:22 pm
Jag var faktiskt på MR Cake idag och köpte ett par bakverk som jag så att säga "provåt" i dag inför det stora firandet i morgon. Kanske det till och med blir en Trocadero-glass i morgon i solskenet?
Tyvärr har jag drabbats av en brutal Man Flue. Så mitt firande får ske i stillhet i sänge. Men jag kan ju alltid vinka till massorna från balkongen!
Riktigt härligt att bloggen är på plats. Galet när man läser att det är tio år sedan förstås och att gränsen för ett decennium passerat. Jag lyssnade av en händelse på Final Countdown i bilen igår och förstår i efterhand att Umeå Pop & Rock tillskrivit låtvalet till Peak Ebermann! Så bestämmer jag helt sonika att det var, ungefär som när Europe spelade på 12-slaget inför millenieskiftet. Fast betyligt större denna gång naturligtvis. Blev Trocadero till en pizza idag och föreslår rent allmänt fler Peak Ebermann under året!
Kanske dags för Skillingaryd-korrespondens? Föreslår att vi inleder en fredlig revolution av något slag när jag besöker. I det tysta. Eller kanske helt enkelt att löser världsproblemen utan att över huvud taget dela med oss av hemligheten. Rebelliskt, helt enkelt...