3 x rullar

Detta forum är till för film-, bok- och musikdiskussioner.
Meddelande
Författare
Användarens profilbild
Gräsklipparmannen
Trädgårdsmästare
Kontakt:

3 x rullar

#1 Inlägg av Gräsklipparmannen »

Förkyld med mycket lindriga symptom så har jag stannat hemma då det positiva med denna pandemin möjligtvis är att man kan agera precis så "mjäkigt" man känner för när det kommer till att stanna hemma från jobbet. Hur som helst har jag spenderat tiden med att kolla på tre rullar som visade sig vara just rullar.

Igår såg jag på "Eurovision, the story of fire saga" med Will Farrell som jag faktiskt håller på att se om på nytt nu dagen efteråt. Det har förstås varit sällsynt för mig och möjligtvis med enstaka undantag så vill jag minnas att det senast hände när jag hyrde Taxi på VHS. Men Eurovision visade sig vara mycket välgjord och bortsett från enstaka möjligtvis barnsligheter och inslag med alver som jag upplevde tog lite väl stor plats så blev jag tveklöst berörd av berättelsen i sin enkelhet. Väldigt välgjord musik och en film som rakt igenom kändes väldigt Will Farrell med bland annat musikvideon "vulcano protector man" som jag upplevde på ett genomlöjligt Farrel-manér vara smått briljant. Ett ganska kul inslag förstås att Micke Persbrandt, John Lundvik och flera tidigare deltagare från Eurovision finns med i filmen.

Idag började jag med The Usual Suspects som förstås var en bra film och som jag möjligtvis också skulle kunna titta på igen, samtidigt som jag helt enkelt upplevde den som en mycket välgjord film så hände det mycket och den kanske rentav borde ses på nytt för att få alla bitar från handlingen att falla på plats.

Den andra filmen idag blev Deep Impact, möjligtvis den enda film jag kan komma på att jämföra med Armageddon ifall man inte räknar med "motsatta" The Core där de alltså ska rädda jorden med att åka rakt in i den. Upplevde nog rentav att filmen växt sedan jag såg den förra tillfället, möjligtvis eftersom att det nu blir lite roligare med detaljer som att huvudkaraktären kör runt i en Saab 900 och jag gissar att det finns något speciellt med en film där så många 90-talsbilar kvaddas vid samma tillfälle. Men utöver fordonen förstås mycket uppiggande med en katastrofrulle - varför bara rädda en huvudperson från något hot när några miljarder kan bli räddade från utplåning? Spontant ett högt betyg förstås.

Nu blir det att fortsätta se Eurovision som möjligtvis kan betraktas som en "katastrofrulle" på sitt vis även om inte allting går helt fel.
Kriminologen senaste inlägg:
Bild

uberkaktus
Colonel Kaktus
Colonel Kaktus
Kontakt:

Re: 3 x rullar

#2 Inlägg av uberkaktus »

Härliga höjdarrullar du letat upp. Deep Impact har jag nog inte sett sedan den släpptes och det verkar helt klart som att den är värd en omtitt.

Såg den här koreanska rullen Parasit för ett tag sedan som trots hypen blev en mycket trevlig överraskning. Kan helt klart rekommendera.
Retrobutiken.se - vi säljer spel!

Skriv svar